onsdag 26 december 2007

Gosa med kaniner och nyårsraketer

Idag har vi haft stängt, annandag jul och allt, men vi var såklart inne och tittade till djuren. Lite extra gott blev det till dem även idag, det är ju fortfarande jul. Extra goda grönsaker till gnagarna och fin-fina hirskolvar till fåglarna.

Passade på att ta en gose-stund med kaninerna också. Vi har världens mysigaste dvärgvädur till salu. Han är så himla snäll, så snart tar jag hem honom... men vår hund Jizza kanske inte gillar det fullt ut.

Kom hem och gick ut med hundarna. Nyårsraketer på Annandagen. Stackars alla de som har hundar som är rädda för raketer. Vi har haft det själv så jag vet hur det är. Att lyssna noga innan man ger sig ut på promenad, tro att "den här gången klarar vi nog det" och sedan börjar någon smälla någonstans och hunden blir alldeles ifrån sig. Det är fruktansvärt att se sin bästis lida så. Förra året blev jag så arg att jag åkte runt och letade reda på de som smällde raketer i förtid. Läste upp lokala ordningsstadgan för dem... i de allra flesta kommuner får man INTE smälla raketer mellan jul och nyår - bara på nyårsafton. Nehej, här sitter jag och hetsar upp mig. Det ska jag inte göra, för nu ska jag gå och lägga mig!

Inga kommentarer: