torsdag 27 december 2007

Två decimeter längre

Idag har jag varit IT-chef (förutom butiksbiträde, djurskötare, städerska och ekonomiassistent). Det blir ju så på ett litet företag - man får göra lite av allt. Det är ju det som är en del av tjusningen. Jag är så himla stolt, för jag lyckades koppla upp en ny dator till det trådlösa nätverket på jobbet. Jag växte minst två decimeter av stolthet! Sen kom jag hem och då krympte jag igen. Vi har en ny dator hemma och den skulle jag koppla in på det trådlösa nätverket hemma. Men ack... det går bara inte. Jag tycker jag har alla de rätta lösenorden och gör helt rätt, men det funkar inte. Efter ett tag gav jag upp. Det är inte nyttigt för vare sig min adrenalinhalt eller för familjens humör att jag håller på med teknik som inte vill sig, jag blir så väldigt grinig då. Greger kommer imorgon istället och hjälper mig. Det är tur det finns så'na som Greger!

Den söta och urmysiga dvärgväduren såldes förresten idag, så nu behöver jag inte fundera mer över den. Familjen som köpte den fick världens härligaste kanin - det är jag helt säker på.

Inga kommentarer: